Toscana Toscana
2714
BLOG

Zmiana trasy MH17. Kto i dlaczego?

Toscana Toscana Polityka Obserwuj notkę 46

Fala oburzenia z tytułu zamordowania 300 niewinnych osób przybiera na arenie opinii publicznej rozmiary monstrualne. Wydaje się, że tylko natychmiastowe i radykalne działanie wobec Rosji albo wręcz wypowiedzenie jej wojny może jakoś całą sytuację naprawić albo zadość uczynić tej zbrodni.

Jedną z najbardziej prawdopodobnych - w moim przekonaniu - wersji jest taka, że samolot zetrzelili Rosjanie albo prorosyjscy separatyści. W chyba w każdym przypadku ślad prowadzi do Putina - na Kreml i Choroszewskij Prospekt. To kwestia nie tylko bezspornych dowodów:

http://rosemann.salon24.pl/596942,bestie-z-donieckiej-republiki-czyli-ciala-w-szczerym-polu

Aspekt zaplanowanej, typowej i rzeczywistej trasy lotu był zauważony przez jednego z blogerów:

http://zezorro.blogspot.com/2014/07/co-tam-panie-na-majdanie-64-kto.html

trochę później, Wirtualna Polska (w akapicie „Polacy zamieszani w katastrofę”) podaje jako jedną z wielu teorii spiskowych zmianę trasy MH17. 

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1374,title,Teorie-spiskowe-wokol-katastrofy-samolotu-pasazerskiego-na-Ukrainie,wid,16763754,wiadomosc.html

i jak pisze WP: "Rosyjski serwis Politikus.ru zwraca uwagę na zmianę trasy lotu MH17, do której miało dojść nad Polską. W materiale porównano trasy z 14 oraz 17 lipca. Ta pierwsza przechodzi przez zachodnią Ukrainę w stronę Morza Czarnego. Zdaniem autora artykułu, trajektoria lotu zostały specjalnie zmodyfikowane, by samolot przeleciał nad strefą walk. Jako winnych upatruje się Polaków, "psy Białego Domu"...  Link:

http://politikus.ru/events/24650-mnenie-polsha-zameshana-v-katastrofe-malaziyskogo-boinga.html

Jednakże, redaktor WP przypadkowo „zapomniał” dodać, że Politikus.Ru podaje jako żródło publikowanych danych Agencję REUTERS.

Jeszcze ciekawiej pisze brytyjski tabloid "Daily Mail": 

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Ekspert-pilot-malezyjskiego-samolotu-mial-zle-przeczucia-i-zmienil-kurs,wid,16764904,wiadomosc.html?ticaid=1131b6

Pilot malezyjskiego boeinga, który rozbił się na Ukrainie, poinformował przez radio w trakcie lotu, że "czuje się niekomfortowo" i postanowił zmienić nieco kurs - powiedział ekspert, z którym rozmawiał brytyjski tabloid "Daily Mail". 

Dr Igor Sutyagin z Royal United Services Institute powiedział, że informację o wątpliwościach pilota otrzymał od "zaufanego źródła". Według jego relacji, pilot miał złe przeczucia co do kursu lotu, a szczególnie niepokoił go lot nad terytorium Ukrainy. 

Wyróżnić tu można takie elementy: pilot "czuje się niekomfortowo" i postanawia w trakcie lotu zmienić nieco kurs, oraz że pilota szczególnie niepokoił lot nad terytorium Ukrainy. 

Pomińmy Politikus.ru i tabloid "Daily Mail", pomińmy też teorie spiskowe... A jaka jest prawda? Popatrzmy najpierw na Full flight history for Malaysia Airlines flight MH17 zamieszczone przez flightradar24.com, powiększamy… 

http://www.flightradar24.com/data/flights/mh17/#3d6095b

jeszcze więcej...

 

Widać ewidentnie, że zmiana trasy lotu miała miejsce. Początek tej zmiany miał miejsce już w Amsterdamie, wyraźna korekta nastąpiła w Polsce. Ta korekta była jak widać zrobiona w okolicach Łodzi. Strefa kontroli lotów obszarowa sterowana z Warszawy... (http://www.lotnictwocywilne.republika.pl/atc.html - strona usunięta) Pytanie - kto i po co to zrobił? Odległość trasy rzeczywistej od typowej wzrastała, do ponad 220 km w miejscu zestrzelenia.

Jednakże, należy tu zauważyć że trasa rzeczywista lotu MH17 według danych flightradar24.com przebiegała poniżej trasy zaplanowanej, typowej. Więcej, trasa zaplanowana była poza zasięgiem działań wojennych. 

I tu się coś nie zgadza bo:

- albo flightradar24.com albo REUTERS jest już "zmanipulowany", bo według flightradar24.com - trasa zaplanowana, typowa przebiegała powyżej trasy rzeczywistej, a według REUTERS - odwrotnie, trasa zaplanowana, typowa przebiegała poniżej trasy rzeczywistej MH17.

W przypadku danych REUTERS trasa zaplanowana, typowa przebiegała nad terytorium Ukrainy poniżej obszarów objętych działanianiami wojennymi. W przypadku danych flightradar24.com, trasa typowa przebiegała praktycznie nad granicą Rosji z Ukrainą.

A tutaj, dla porównania tunel po jakim poruszało się 10 ostatnich MH17 vs trasa rozbitego lotu. Grafikę zrobił Vagelis Karmiros na podstawie http://flightaware.com.

http://flightaware.com/news/article/Malaysia-Airlines-Flight-17-MAS17MH17-crashes-in-Ukraine/195

 Flight tracking page for the accident flight (MAS17)

Flgiht tracking page for yesterday's MAS17 to show a typical route

Dane te są zgodne z REUTERS. Pytanie, skąd taka rozbieżność pomiędzy trasą zaplanowana, typową MH17 w przypadku flightrader24.com oraz REUTERS / flightaware.com?

Informację REUTERS oraz dane flightaware.com potwierdza Malezyjski minister transportu Liow Tiong Lai:

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Malezyjski-minister-nie-tylko-my-latalismy-nad-wschodnia-Ukraina,wid,16763374,wiadomosc.html?ticaid=1131c3

który oświadczył, że lecąc nad wschodnią Ukrainą linie Malaysia Airlines nie podjęły nadmiernego ryzyka, gdyż ONZ-owska Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) uznała tę trasę za bezpieczną. Trasą tą latało 15 z 16 linii należących do Stowarzyszenia linii lotniczych Azji i Pacyfiku (AAPA) oraz wielu europejskich przewoźników.

Toscana
O mnie Toscana

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka